• 21 cze
  • 2021

Wycieczka do Wrocławia

Słoneczny piątek 18 czerwca br. dla  trzynastu  uczniów  klasy IC  wraz z Wychowawcą i Panią Pedagog był dniem zajęć edukacyjno – integracyjnych poza murami szkoły. Wybraliśmy się na klasowy wyjazd do Wrocławia.
Ten dzień z kart szkolnego kalendarza okazał się wyjątkowy i niezwykle interesujący.   Pani Przewodnik  opowiedziała nam interesujące historie Wrocławia, zabytków tego miasta i  oczywiście  wrocławskich  krasnali. Zwiedzając  Ostrów Tumski, katedrę św. Jana Chrzciciela, Most Tumski, Wyspę Piasek, Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego  z  wejściem do Oratorium Marianum i Wieżą Matematyczną, wzbogacaliśmy  naszą wiedzę.
Następnie udaliśmy się w okolice dawnego więzienia  miejskiego, wyobrażaliśmy sobie życie na średniowiecznych Jatkach, a na Rynku z ratuszem  odczuliśmy niezwykły klimat miasta i  jarmarku.
Aktywnie poszukując krasnali, od czasu do czasu  chłodziliśmy się  wodą z miejskich fontann.
Widzieliśmy  także Halę Stulecia, Iglicę, która została wzniesiona  w 1948 roku z okazji Wystawy Ziem Odzyskanych. Konstrukcja iglicy  mierzy obecnie  90,3 metra, więc  patrząc ku górze  i  zastanawiając  się  nad wspinaczką taterników na szczyt Iglicy,  mieliśmy nie tylko  wzrok, lecz i głowy  w chmurach.
Oddaliśmy  się także  muzycznemu nastrojowi – w przepięknym parku przed  multimedialną fontanną   Pergola wysłuchaliśmy kilkunastominutowego koncertu muzyki klasycznej. Szum drzew, wody, barwy tęczy wraz z dźwiękami muzyki  były prawdziwym relaksem i intelektualną ucztą.
Przechodząc  przez japońską bramę wejściową do Ogrodu Japońskiego, poczuliśmy niezwykłą energię i jedność z naturą.  Do słów Pani Przewodnik, oczami wyobraźni przenieśliśmy się na japońskie herbaciane spotkanie.
Zrelaksowani i bardzo zadowoleni odwiedziliśmy także Afrykarium Oceanarium i  obserwowaliśmy zwierzęta Afryki. Czas mijał nam bardzo szybko i nadszedł czas  powrotu.
W drodze na dworzec kolejowy sparafrazowaliśmy znaną piosenkę i nuciliśmy: Konduktorze łaskawy… zawieź nas do Poznania. Wróciliśmy bardzo zadowoleni i  pełni wrażeń. Czekamy na kolejny klasowy  wyjazd.